DéFì Pr en Marketing

DéFì Pr en Marketing / Diensten

Bewonersconsulent

Bewonersconsulent

Oktober 2015 ben ik spontaan gevraagd om de rol van bewonersconsulent te gaan invullen bij een groot landelijk werkend schildersbedrijf. Al in mijn tijd als commercieel manager bij K3H Vastgoedadviseurs zag ik een kantelende beweging. Opdrachtgevers, gemeenten en corporaties vooral, legden steeds meer taken en verantwoordelijkheden bij de aannemer. Wat de aannemers overigens ook met beide handen aangrepen. Ze konden alles en vooral adviseren over wat wel en niet uitgevoerd kon worden bij een grootschalig onderhoudsproject, al dan niet in bewoonde situatie. Een aannemer kan natuurlijk ook goed inschatten wat er kan, hoe het kan uitgevoerd worden en vooral, wat zijn de kosten van de uit te voeren onderhouds- en energetische verbetermaatregelen. En ook als ze de kosten niet juist hadden ingeschat, het risico ligt dan bij de aannemer. Gelukkig is het wat genuanceerder geworden en wordt er tegenwoordig gesproken over SAMENWERKINGEN.

De bewonersconsulent heeft voor, tijdens en na het onderhoudsproject een spilfunctie. Het vertegenwoordigen van de aannemer, de corporatie en de bewoner. Elke partij heeft zijn eigen belang en de kracht van een goede bewonersconsulent is om te zorgen dat alle partijen tevreden zijn aan het eind van het project. Luisteren, schakelen, anticiperen op diverse situaties zijn belangrijke kernwoorden.

Wilt u graag een sociale, maar ook technisch onderlegde bewonersconsulent aan uw team toevoegen? Neem dan contact op en bel mij, 06-23710893.